نردبان کارآفرینی

  سازمان آموزش فنی و حرفه ای كشور و شركت عمران و بهسازی شهری ایران تفاهمنامه ای در خصوص مهارت آموزی اقشار آسیب پذیر امضا كردند.

این تفاهمنامه به منظور توانمندسازی اقشار آسیب پذیر و یا در معرض آسیب های اجتماعی از طریق آموزش های فنی وحرفه ای، افزایش مهارت نیروی انسانی ساكن در بافتهای فرسوده و سكونتگاه های غیر رسمی كشور، تحقق سند ملی توانمندسازی و ساماندهی سكونتگاه های غیر رسمی، اجرای سند راهبردی مهارت و فناوری سازمان آموزش فنی و حرفه ای كشور و سایر اسناد بالا دستی امضا شده است.

اهداف كلان این تفاهمنامه بهره گیری از توانمندی های اجرایی، مدیریتی، علمی، پژوهشی و آموزشی جهت آموزش ساكنین محدوده های بافتهای فرسوده و سكونتگاه های غیررسمی به منظور توانمند سازی آن ها برای اشتغال مفید و مولد متقابل شركت مادر تخصصی عمران و بهسازی شهری ایران و سازمان آموزش فنی و حرفه ای كشور است.

همچنین ، اهداف خرد این تفاهمنامه توانمندسازی نیروی انسانی ساكن در بافتهای فرسوده و سكونتگاه های غیر رسمی كشور از طریق ارایه آموزش های مهارتی و شغلی به منظوركارآفرینی، احراز شغل مناسب، بازتوانی و آماده شدن جهت یك زندگی سالم و پایدار و نیز اشاعه فرهنگ مهارت آموزی در بین آنان، توانمند سازی ساكنان در بافتهای فرسوده و سكونتگاه های غیر رسمی كشور از طریق آموزش های مهارتی و شغلی با رویكرد و تاكید بر مشاغل خانگی و كارآفرینی (متناسب با نیاز حال و آینده بازار كار) و پیگیری پس از اتمام دوره توانمند سازی از طریق دستگاه های ذیربط است.

همچنین ارتقای سطح مهارت های شغلی جامعه هدف دارای شغل و حرفه ، بر اساس نیاز حال و آینده بازاركار و تقویت و ایجاد روحیه استقلال و خود باوری،آموزش كار تیمی جهت تشكیل بنگاه های اقتصادی و تعاونی ها متناسب با پتانسیل های جامعه هدف و نیاز بازاركار،بازبینی و اثربخش كردن دوره های آموزشی مهارتی بر اساس بازخوردگیری از ورودی و خروجی های سیستم سازمان با توجه به میزان جذب در بازاركار یا خود اشتغالی در بین جامعه هدف از دیگر اهداف خرد این تفاهمنامه است.

موضوع این تفاهم نامه همكاری در زمینه برنامه های بهسازی و نوسازی بافتهای فرسوده و توانمندسازی و ساماندهی سكونتگاه های غیررسمی مصوب شهرهای كشور در جهت استفاده از ظرفیتها و پتانسیل های موجود است.

تفاهمنامه یاد شده از زمان امضا برای دو سال معتبر است ودر صورت رضایت طرفین قابل تمدید خواهد بود.

تفاهمنامه یاد شده امروز بین 'كورش پرند' رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه ای كشور و 'مجید كیان پور' معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیر عامل شركت مادر تخصصی و بهسازی شهری ایران امضا شد.

منبع: خانه کارآفرینان

دسته بندی: تازه ها


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:


ادامه مطلب


نوشته شده در تاريخ شنبه 4 خرداد 1392برچسب:تازه ها,آموزش اقشار آسیب پذیر,news,education of vulnerable populations, توسط کارآفرینی